سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد یار

یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 6:59 عصر

ضایعه اسفناک ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر، اسوه فقاهت و مجاهدت، عالم ربانی، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ محمدفاضل لنکرانی قدس‌الله نفسه الزکیه، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را به محضر حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه و خانواده‌ی مکرّم ایشان تسلیت می‌گوییم.
عالم ربانى و مرجع بزرگ تقلید شیعیان حضرت آیة الله العظمى حاج شیخ محمد فاضل لنکرانى در سال 1310 هجرى شمسى در شهر مقدس قم و در خانواده علم و فضیلت و عمل چشم به جهان گشودند. والد معظم ایشان، مرحوم آیة الله حاج شیخ فاضل لنکرانى از علماى صاحب نام و از اساتید بزرگ حوزه علمیه و از معتمدان و مصاحبان آیة الله العظمى بروجردى مرجع بزرگ شیعیان جهان و از اصحاب استفتاء ایشان، و والده مکرمه شان از فرزندان سادات معروف مبرقع از طوایف اصیل و پاک و خدوم قم بودند.
موقعیت خاص خانوادگى و آشنائى و رابطه نزدیک این خانواده اصیل علمى و معنوى با بزرگان حوزه علمیه قم همانند حضرت امام خمینى، ایجاب می‌کرد کودک با استعدادى که در این خانواده چشم به جهان گشوده بود، عرصه علوم دینى و سیراب شدن از زلال معنویت و فضائل اخلاقى و عملى را بر هر صحنه و عرصه دیگرى ترجیح دهد و خود را به سرچشمه علوم اهل بیت که حوزه علمیه قم در آن زمان به برکت وجود مرحوم آیة الله العظمى حاج شیخ عبدالکریم حائرى یزدى مؤسس حوزه و مرحوم آیة الله العظمى حاج سید حسین طباطبائى بروجردى احیاگر این حوزه، اعلى الله مقامهما الشریف، رونق چشمگیرى داشت بسپارد و از این گنجینه سرشار از علم و فضیلت و معنویت بهره بردارى نماید. به همین جهت بود که ایشان بعد از پایان تحصیلات ابتدائى و دبستانى، ورود به حوزه علمیه را بر هر چیز دیگرى ترجیح داده و مشتاقانه براى برآوردن خواست درونى خود که بهره مند شدن از علوم دینى و معنویت بود، به تلاش بى امان و درخشانى در زمینه درس و بحث و مصاحبت بزرگان حوزه پرداختند.
مجموعه ویژگیهاى علمى، عملى و معنوى ایشان موجب شد بعد از رحلت مراجع تقلید طبقه قبل یعنى حضرت امام خمینى و حضرات آیات خوئى، گلپایگانى و اراکى، زمانى که مسئولیت خطیر مرجعیت برعهده بزرگان دیگرى قرار گرفت، حضرت آیة الله العظمى فاضل لنکرانى به عنوان مرجع تقلید مورد توجه علما و مردم قرار گرفتند.
-------------
منبع: واحد فرهنگی دانشکده مجازی علوم حدیث


نوشته شده توسط : مهدی جو

نظرات دیگران [ نظر]


در یادمان خواهی ماند

یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 6:15 عصر

به بهانه رحلت مردی بزرگ :
زندگینامه :
ولادت
آیت الله محمد فاضل موحدی لنکرانی در سال 1310 ش دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارش از اساتید حوزه علمیه قم و از مهاجرین قفقاز بود که سال‌ها در مشهد مقدس و حوزه علمیه زنجان به تحصیل و تدریس اشتغال داشت و یک سال پس از تأسیس حوزه علمیه قم وارد این حوزه شد.
تحصیلات ابتدایی
آیت الله محمد فاضل لنکرانی پس از اتمام دوره تحصیلات ابتدایی، از ادامه تحصیل در مدارس جدید چشم پوشید و با عشق وعلاقه به جامعه طلاب علوم دینی پیوست. وی از همان آغاز طلبگی  با آیت الله سید مصطفی خمینی ـ ره ـ فرزند ارشد امام خمینی ـ ره ـ ارتباط علمی و معنوی پیدا کرد .
تحصیلات عالی
آیت الله فاضل لنکرانی در نوزده سالگی خواندن درس خارج فقه را آغاز نمود و در محضر درس آیت الله بروجردی ـ ره ـ حاضر ‌شد. آیت الله فاضل لنکرانی هر درسی را که در محضر آیت الله بروجردی ـ ره ـ مطرح می‌شد، همان روز به زبان عربی می‌نوشت. روزی که مرحوم آیت الله بروجردی ـ ره ـ در منزل پدری استاد، همان نوشته‌ها را ملاحظه کرده بودند، خطاب به پدر  فرموده بودند که هیچ فکر نمی کردم آقا محمد با این سن و سال اندک بتواند به این خوبی به  ویژگی درس‌ها آشنا باشد، مخصوصا آنها را در قالب عباراتی جالب توجه از نظر تفهیم و تفهم و آنهم به زبان عربی به رشته تحریر در آورد.
حضور در درس امام خمینی(ره)
در همان ایام بود که امام خمینی ـ ره ـ اسلامی ، تدریس یک دوره علم اصول را آغاز کردند و شیفتگان فراوانی گرد شمع وجود ایشان جمع شدند. یکی از پرشورترین شاگردان ایشان، آیت الله فاضل کنکرانی بود. وی آن روزها ضمن حضور در درس مرحوم آیت الله بروجردی، در جلسات فیض بخش امام امت ـ ره ـ شرکت می کرد و بدین‌سان یک دروه اصول کامل از مباحث الفاظ و مباحث عقلیه را در محضر امام خمینی ـ ره ـ گذراند که حدود هفت سال به طول انجامید.
همچنین امام خمینی ـ ره ـ در کنار درس اصول، یک دروه درس فقه از کتاب طهارت آغاز کردند که از همان نخستین روز، آیت الله فاضل لنکرانی در آن جلسات شرکت کرد. ایشان درس فقه امام راحل ـ ره ـ را با دقت، هوشیاری و تیزبینی خاص خود ضبط و ثبت می‌کرد. حاصل این نوشته‌ها چند جلد کتاب شد.ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : کوثر ملاتبار

نظرات دیگران [ نظر]


لوگو درگذشت آیت الله لنکرانی

یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 6:11 عصر


برای درج لوگو تسلیت درگذشت آیت الله فاضل لنکرانی می توانید، کد لوگو را با کلیک در کادر زیر، کپی کنید و در متن وبلاگ خود قرار دهید.


طرح و اجرا از: حاج‏آقا یا‏حق


نوشته شده توسط : مصطفی

نظرات دیگران [ نظر]


داغی بزرگ در غمی بزرگ

یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 5:31 عصر

انا لله وانا الیه راجعون

 

نمیدونم چی بنویسم،از کی بگم،از کجا شروع کنم،
بعد از رحلت امام  دلمون خوش بود که این همه عالم داریم خویی،اراکی،گلپایگانی،میرزاهاشم آملی،و.......
هر سال یکی از دستمان میرود و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
 یادش بخیر تشییع جنازه آیت آیت الله اراکی ایشان را میدیدم که با کسی جلوی تشیع کنندگان حرکت میکرد  میشد در چشمان مبارکشان غم سنگین از دست دادن عزیزی را فهمید .
یادش بخیر ! بعد از رحلت آیت الله میرزاجواد تبریزی(ره) همه به می گفتیم آیت الله فاضل و وحید خراسانی هستند راه آن عزیز را ادامه میدهند نمیزارند ایام فاطمیه را مفت از دست بدهیم. ولی نمیدونستیم که در زمان شهادت دختر آخرین نبی و صاحب این ایام باید داغی دیگر را نیز به دوش بکشیم وچه سخت است تحمل اینچنین غم بزرگی.
امسال فاطمیه را با یاد تبریزی بسر کردیم هرکجا پا میگذاشتی حرف از میرزا جواد تبریزی بود و ازسال آینده  باید به یاد فاضل لنکرانی هم بود .
هر کجا حرف از ظلم و ستم بود حرف از فاضل نیز بود .  بعد از اشغال  افغانستان و عراق همه دیدیم که چطور از مردم بیدفاع آنجا دفاع کرد چقدر  داد زد .
و فعلا کلام آخر ::
شاید قسمتش همین بود که روزهای آخر عمر خویش را نیز با داغی بزرگ همراه باشد و بازهم شاهد هتک حرمت به حرمین شریفین باشد ...
شاید.......
و البته چه خوب هم دفاع کرد از حریم اهل بیت

 

منبع:شیعه مذهب برتر


نوشته شده توسط : کوثر ملاتبار

نظرات دیگران [ نظر]


خدایا صبر بده

یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 4:26 عصر

نمی دونم این روزا چه خبره ... و چرا هی شیعیان دارند زجر می کشند ...حادثه چند روز پیش سامرا که هنوز مثل یه بغض خفه کننده تو گلومون مونده بود ... و حال امروز خبر فوت آیت الله فاضل لنکرانی ... اون هم تو دهه فاطمیه ....
عزیزی می گفت هر وقت یه مرجع تقلید یه بزرگ و عالم تشیع از بین ما می ره ... یک حجت از روی زمین می ره و شیعیان باید بیشتر از همیشه آقای خود را بخوانند ...
یابن الحسن !
آقا !
یوسف فاطمه !
تا به کی انتظار ...؟! شیعیان ات خسته اند بیا!

منبع: خدا بود و دیگر هیچ


نوشته شده توسط : مهدی جو

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله فاضل لنکرانی
[عناوین آرشیوشده]