سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلبه ساده زیست *

یکشنبه 86 خرداد 27 ساعت 6:29 عصر

 سعى داشتند یک زندگى ساده و در سطح طلبه ها داشته باشند ایشان سالهاى طولانى پس از اینکه تأهل اختیار کردند و حتى تعداد فرزندانشان به پنج نفر رسید، در منزل پدرى در دو اتاق زندگى مى کردند و بعد از آن همه سال پدر خانمشان منزلى تهیه کردند و در اختیارشان قرار دادند.
ایشان قدمى براى رونق زندگى شخصى برنداشتند و حتى اگر اهل خانه در امور معمولى منزل وسیله اى تهیه کنند که به نظر ایشان لازم نباشد و با سادگى زندگى نسازد، اعتراض شدید مى کنند و خلاصه اینکه ایشان یک زندگى بسیطى دارند و حتى در این ده سالى که از دوران مرجعیتشان مى گذرد، تابستانها به جز چندروزى که براى زیارت امام رضا (علیه السلام) به مشهد مسافرت مى کنند، بقیه ایام را در قم - على رغم نامساعدبودن هوا - مى مانند. و این در حالى است که اسباب آسایش در اطراف قم که آب و هواى خوبى دارد، فراهم است، ولى ایشان مى گویند: من وقتى مى بینم طلبه ها در قم در زیرزمین منازل و اتاق تنگ و تاریک و در فضاى محدود زندگى مى کنند، دیگر آرامش ندارم تا به فکر راحتى خودم باشم و به مناطق خوش آب و هوا بروم.
ایشان بعد از تصدى مسئولیت و رسالت خطیر مرجعیت به ما فرمودند: عباى تابستانى معمولى برایم تهیه کنید نه از جنس خیلى خوب و گران قیمت، تا طلبه ها وقتى مرا مى بینند تحمل سختى و تنگ دستى برایشان خیلى دشوار نباشد. و یا والده ما یک وقت تشخیص دادند یک پرده اى براى منزل لازم است و آن را تهیه کردند، اما والد بزرگوار فرمودند همین الآن کسى بیاید و این پرده را بردارد که والده به ما متوسل شدند تا از ایشان بخواهیم این پرده لازم است، در جاى خودش بماند.
نکته مهم تر در این زمینه این است که ایشان این همه سادگى و بى آلایشى و دورى و فرار از تجملات دنیا را در حالى انجام مى دهند که هیچ اظهار نمى کنند و یا نشان نمى دادند که من زندگى ساده اى دارم، اصلا تظاهر به این مسئله نداشتند.چرا که قالب وجودیشان اینگونه است که این امور برایشان ارزش و اهمیت ندارد.اما براى بهبود وضعیت معیشت طلاب و فضلا سعى وافر دارند که طلاب فراوانى از طریق ایشان صاحب منزل شدند و یا امکانات زندگى برایشان تهیه شد.
----------
منبع : زندگی نامه


نوشته شده توسط : مهدی جو

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله فاضل لنکرانی
[عناوین آرشیوشده]